lördag 3 november 2012

Hur ska du få se ut sidecut?

Idag ska jag äntligen färga håret igen! Ser inte riktigt klok ut, haha. Men jag brukar mest ha mössa (helst när håret är såhär) Så det gör inget.

Jag kommer nu färga håret lite mörkare igen, som jag haft förut... Men fortsätta vara röd. I våras så blekte jag mitt hår lite, så det röda skulle bli ljusare, så nu har det varit orange/rött! Har verkligen älskat den här färgen, men vill ha lite förändring nu.

Det som jag inte kan bestämma mig för nu är hur jag ska göra med min sidecut. När jag var hos frisören  sist så rakade hon sidecut på mig, ganska mycket men ändå så jag hade hår kvar. Då hade jag färgat håret rött ganska nyligen, så sidecuten blev röd...





Sen växte den ut, och min kille tyckte jag skulle färga den svart, vilket inte såg bra ut! Så jag rakade den själv, helt och hållet inprincip, alltså bara liiiite stubb.


(Nu är alla bilder mobilbilder, och alltså inte dom bästa!)



Nu har jag låtit den växa ut, och jag har velat haft den i min naturliga hårfärg. Så såhär ser den ut nu! (och min naturliga hårfärg, för er som inte vet)



Så nu grubblar jag över om jag ska:
1. Raka den igen.
2. Låta den vara i den här längden och ha min naturliga hårfärg.
3. Låta den vara i den här längden och färga den röd.

Jag får se hur jag gör... Ni får så klart säga vad ni tycker! Men jag bestämmer antagligen själv. Sen kommer jag färga håret snart!

3 kommentarer:

  1. Jaaa go 4 it!! Sidecut är så grymt!! Du passar i det också :)

    Sv: Vill du hänga på? You and Me! ;D Lära känna varandra ordentligt på en härlig resa :D

    Ja det brukar tyvärr vara så, plötsligt är lovet borta :(
    Tack så mycket, nu är den inlämnad! D:

    KRAMEN!

    SvaraRadera
  2. Haha oj sorry, lite trött i huvudet så svarade inte helt! Jag tycket att du ska färga det rött igen. :-)

    Sv: Ja precis, det gäller ju att se hur allt ser ut då! Men vi kan väl höras i sommar eller något nästa år och se, skulle vara sjukt kul verkligen! :D

    Krameeen!

    SvaraRadera
  3. jag tycker antingen raka den igen och ha den färger du har nu, eller färga rött igen :D

    SV: Visst är den underbar??!?! :D Men om du inte hinner till Sthlm, så kan du beställa den. Den finns här bland annat: http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=3921

    Och så kan du söka runt lite på google!

    SvaraRadera