tisdag 31 juli 2012

Snart kastar jag mig ut på nya utmaningar...

Om 20 dagar börjar jag SKOLAN. Känns lite overkligt.

Jag har inte gått riktigt i skolan på snart 4 år, och jag hade det inte lätt dom sista åren.
7.an - gymnasiet var en pain in the ass rent ut sagt.
I alla fall 7an, 8an och 9an. Jag blev mobbad och hade det inte lätt.
Jag kom in på ett toppen gymnasium efter det, med grymma lärare, härliga klasskamrater och fick plugga FOTO. Det var så bra! Men jag klarade inte av det efter dom tunga åren i högstadiet och med "socialfobin" jag hade då.
Jag måsta bli starkare i mig själv först. Så jag hoppade av...

Jag har haft sådan ångest över det, jag har sörjt och gråtit över det.
Men nu i efterhand så förstår jag att jag gjorde rätt beslut.

En bild från när jag gick gymnasiet.



Jag började IV praktik och övade på min socialfobi där, jag började på känna mig tryggare bland människor.
Det här året har jag fortsatt att lägga min tid på att bli starkare i mig själv, på bättre självkänsla, och må ännu bättre!
Har gått underbara kurser nu sedan Januari, med härliga människor.

Det har fått mig att växa ännu mer.

Jag har nu ingen socialfobi längre. Jag mår bättre än någonsin.
Nu jävlar är jag FRI.

Jag hoppas och tror att det kommer gå bra att börja skolan nu.
Känner mig redo.

Jag ska gå på en folkhögskola nu, och plugga Foto.


Önska mig lycka till! :)

4 kommentarer:

  1. Åh gumman min jag är så glad för din skull att du mår bättre o jag önskar av hela mitt hjärta dej LYCKA TILL !!! Du har verkligen växt o blivit mycket starkare som person,nu kan du bara blicka framåt,det här blir ett spännande o intressant år :) KRAM ÄLSKAR DEJ <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma: TACK MAMMA! Glad jag blir av din kommentar, och allt du säger. Tack för att ni finns som stöd <3
      Jag hoppas det kommer gå toppen! ÄLSKAR DIG OCKSÅ. KRAM

      Radera
  2. Det är verkligen kul att du känner att det går frammåt! Och att du mår bättre! Jag önskar dig lycka till med nya skolan! Klart du klarar det!
    Stora kramar från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svärmor: Ja :') TACK så mycket! TACK! :)
      Hoppas det, KRAMAR

      Radera