torsdag 9 augusti 2012

Vegetarisk flygande jakob.

Maten blev så OTROLIGT bra och GOD.
Så bra så jag inte kan förstå att det är jag själv som gjort den, haha.



Gjorde alltså vegetarisk flygande Jakob, och jag tänkte bjussa på receptet här:


Du behöver:

* Sojastrimlor - (Det stod 100 gram för 4 pers! Men det stämmer inte tycker jag. Om du ska göra mycket så ta en hel "förpackning")

* Grädde ca 3 dl (Beroende på hur mycket man gör som sagt)

* chilisås 1/2 dl

* Grönsaksfond eller grönsaksbuljong ca. 2 1/2 matsked (Jag använde mig av båda!)

* Curry ca. 1 tesked

* 2 bananer

* jordnötter

Gör såhär:

Koka strimlorna i grönsaksfonden/buljongen (Går bra att ta dom direkt från frysen!)
Låt koka ca 10 min.
Medans det kokar kan du blanda grädden med chilisåsen och curryn.

När strimlorna kokat klart så lägger du dom i en stekpanna, töm bort vätskan och häv i bara strimlorna.
Stek det en liten stund, och häv sedan över såsen på det.
Låt det stå och puttra, och skiva över bananen, låt stå ett tag till och häv sist i jordnötterna!

Super gott och super enkelt!

Om ni är vegan eller vill äta vegansk går det ju såklart jätte bra att byta ut t.ex grädden mot havregrädde osv.

(Tyvärr fick jag bara in en bild nu. Har tagit bilderna med mobilen, och fick inte över mer just nu!)

Gillar ni när jag skriver ut recept? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar