torsdag 20 september 2012

Aubergine med Mozzarella och tomater.

I förrgår så lagade jag så god mat efter skolan, och hade tänkt bloggat om det då. Men jag var så himlans trött på kvällen, så det sket sig! Haha
Men tänkte visa bilder nu och även skriva ungefär hur jag gjorde det, bara för att det var så  mumsigt!

Det här hade jag i:

1 Aubergine
Mozzarella ost
1 Burk hela skalade tomater
Oregano

That´s it!





Jag skivade auberginen, la dom på en kökshandduk. Saltade dom, sedan penslade jag dom med ägg, och hävde på majsmjöl (Jag hade inte majsmjöl så jag tog vanligt mjöl och maizena)
Lät det ligga lite, och stekte dom sedan på båda sidorna.

Tog fram en ugnsform, och la dom där i botten. Jag hackade dom hela tomaterna och mozzarellan och hävde det över, tömde även i såsen som var kvar i burken från tomaterna!

Sen kryddade jag med oregano.

Satte ugnen på 225 grader, och hävde in det i 15 min.

KLART! Och supergott.

Jag gjorde även en enkel sallad till, med lite olika salladssorter och rödlök!

Hoppas ni gillar att jag skriver veg. recept ibland!

1 kommentar:

  1. SV: Du är som är fin :D Åh, jag har också hört att den ska vara skitrolig, men eftersom jag inte vet vad jag ska förvänta mig så är jag skitnervös. Går nog över så fort man sätter sig i bilen sen :D kram!

    SvaraRadera